Haber

Milas Belediyesi Dijitalleşiyor

Milas Belediyesi tarafından 19 Mayıs itibarıyla hizmete girecek olan ‘Evren Online Başvuru ve Süreç Yönetim Sistemi’ kapsamında ilçede görev yapan mimar, mühendis ve yapı denetim görevlilerine sunum yapıldı. Yılda yaklaşık 4 milyon TL tasarruf sağlayacak uygulama ile vatandaşlar ve yazarlar, zaman ve mekan fark etmeksizin 7/24 başvuru yapabilecek.

Vatandaşlara ve yazarlara büyük kolaylık sağlayacak Evren Online Başvuru ve Süreç Yönetim Sistemi 19 Mayıs’ta devreye alınacak. Vatandaşların zamandan ve mekandan bağımsız bir biçimde 7/24 hizmet alabildiği sistemle belediye çalışanları, aynı zamanda iş yüklerini azaltarak daha verimli hizmet sunarlar. İmar ve Şehircilik Müdürlüğü ve bağlı birimlerinde ilk etapta hizmete girecek olan Evren Online Başvuru ve Süreç Yönetim Sistemi ile baskı maliyetleri düşürülecek ve arşiv sorunu ortadan kalkacak. Proje sayesinde yılda 234 ağacın yok olması önlenecek ve onay süreçlerinde ortalama 195 bin metre proje çıktısı istenmeyecek. Çıktı maliyetlerinde ortalama 4 milyon TL tasarruf edilecek.

MİMAR, MÜHENDİS VE YAPI KONTROL MEMURLARINA SUNUM

Belediye, müellif ve vatandaş arasındaki köprüyü kuracak Evren Online Başvuru ve Süreç Yönetim Sistemi 19 Mayıs’ta devreye alınırken, çalışan mimar, mühendis ve yapı denetim firması yetkililerinin katılımıyla sunum yapıldı. Milas’ta. Sunuma Milas Belediye Başkanı Muhammet Tokat, Belediye Başkan Yardımcısı Harun Reşit Çavuşoğlu, İmar ve Şehircilik Müdürü Tolga Ay, Ruhsat ve İskan Şefi Cenk Soydan, Universe Online Başvuru ve Süreç Yönetim Sistemi yetkilisi Cihan Posalı katıldı.

Sunum ve eğitimin ardından mimar, mühendis ve yapı kontrol firmalarının soruları yanıtlanarak görüş alışverişinde bulunuldu.

BAŞKAN TOKAT: “ARŞİV SORUNU GİDECEK”

Bilgilendirme toplantısında bir konuşma yapan Milas Belediye Başkanı Muhammet Tokat, “Türkiye’nin belki de ilk belediyelerinden biri olarak 1868 yılında kurulan ve tarihi bir derinliğe sahip olan Milas Belediyesi’nin maalesef 20-30 yılı aşan bir arşivi yok. . Farklı nedenlerle; yangın, sel veya eski mevzuat nedeniyle zarar görmüşse, kayıtları belirli bir süre içinde SEKA’ya gönderilmiştir. Bu nedenle arşiv sorunu önemli bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu tür girişim ve çalışmalarla dijital arşiv sistemi ile bu düşünceleri ortadan kaldırmak gibi bir hedefimiz ve amacımız var. Aynı zamanda bu proje toplumla sağlıklı ve gerçek bir bağ kurmak için de çok faydalı olacaktır. Planlarımızın ortasında birçok teknolojik dönüşüm hazırlığı var. Bu çalışmanın bundan sonra yapılacak diğer teknolojik yatırım ve projelerimize çağın gereklilikleri doğrultusunda yön vermesini temenni ediyorum.” söz konusu.

Başkan Tokat sözlerine şöyle devam etti, “Yazarlarımız dosyalarının hangi aşamada olduğunu, gecikme varsa sebebini görebilecekler. Bu nedenle doğrudan bilgi sahibi olduğu için işine daha fazla odaklanacaktır. Belediye ile ilgili haksız bir durum ortaya çıkarsa vatandaşlarımız da gerçekleri görme imkanına sahip olacak.” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu